lørdag 26. desember 2009

Juleferie

Jeg har juleferie. Vel, ferie og ferie fru Blom! Det er sannelig ikke bare å sette seg på rompa og proklamere at man har ferie! Neida, hus og hjem krever sitt, og skal man holde noenlunde orden i huset - og det skal man jo, for man kan jo ikke ha rot rundt seg i jula - så kan man ikke sluntre unna klesvask og rydding, gå ut med søpla og ryddde vekk gavepapir, støvsuge  lodotter, lage mat og ta oppvasken... Når man da også har fire unger, så blir det i tillegg kveldsstell og tannpuss, amming og bleieskift,  stoppe krangling og mekle og... Og måke snø! Ja, for vi har hvit jul i år, må vite! Herlig!

Vel, det er riktignok ikke JEG som måker snø, heldigvis tar mannen den jobben og når sant skal sies, så deler vi på det andre også, men det er er saktens så mye, at om vi hadde hatt tre hushjelper i huset, så  hadde vi alle hatt nok å gjøre, det er jeg sikker på!

Gleder meg til romjula, for da er det ikke så farlig - da kan vi la klesvask være klesvask, ta matlagingen enkelt og la oppvasken stå til neste dag, valse rundt i utslitte joggebukser, henslenge i sofaen foran TVn mens hybelkaninene spiser seg mette i krokene!

Jadda! Det er jo lov å drømme.

Du skjønner, unger lar deg ikke ta ferie. De krever sitt uansett. Og de tar aldri selv ferie. Fra skolen, ja, men ikke fra å krangle for eksempel. Neida, de holder på like fullt, julaften eller romjul eller nyttårsaften, like standhaftige er de! Det skal de ha!

Men vet du hva? Jeg ELSKER å ha det sånn! :-)

GOD JUL, FOLKENS!

*GLIS*

2 kommentarer:

  1. Joda, litt å gjøre, men sååå utrolig koselig med jul og hvit jul. Jeg måker heller ikke, men nyter snøen, selv om jeg ikke er så glad i å være ute, men med unger så kan man ikke unngå å synes at snø er fint. Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg litt igjen, selv om jeg bare har en unge. Men det er koselig med jul, da.

    Ha en fortsatt fin romjulstid, og godt nytt år!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails