mandag 14. november 2011

Ny genser til vinteren!


Jeg er endelig ferdig med min nye genser. Den har en lang historie som ufo. Og jeg har skrevet om den før.

 Den har lagt uten hals i minst to måneder nå. Jeg innbilte meg nemlig at det var veldig vanskelig å strikke halsen. Men det var det jo ikke. Det var jo bare å lese seg til hovedlinjene, og så sette igang. Oppskriften har jeg hoppa av for lenge siden, skjønner du, så den kunne jeg ikke følge lenger til halsfellinga. Man kan ikke hoppe ut av en oppskrift allerede før opplegg og så hoppe inn i den når man skal strikke halsen...
Men jeg måtte prøve å feile på den halsen en del. Det må jo sies. Først ble den for stram, så ble den i feil farge, så ble for kort og så hadde jeg mista ei maske noen omganger ned som jeg ikke fikk fanga opp. Men alt dette er nå glemt og jeg er bare glad!

 Hoppende glad for å være ferdig!

Genseren er strikka i Topp t'tå på p 5,5. Raglanfelling. Oppskriften som jeg ikke fulgte, er i et hefte fra Gjestal. Stripene er helt tilfeldige og ble bare til underveis.

Utfordringen på Pinnekroken, "Noe som varmer", ble et spark bak til å få ferdig denne genseren. Så takk til dem. 

Og en liten takk til katta som begynte å legge sin elsk på kurven hvor denne genser-ufoen lå, og la igjen så masse kattehår på den at jeg var nødt til å strikke den ferdig før hun trodde det var hennes seng...

8 kommentarer:

  1. Ååå den genseren ser varm og god ut, og i tilegg er den fin:))

    SvarSlett
  2. Kjempeflott genser du har fått ferdig!! Stilige grå og svarte striper, det likte jeg godt ;) Og likte også veldig godt det hoppende-glad bildet ;)
    --klem--

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Og den er heilt sikkert varm og mjuk :) Ofte er det veldig lurt å "hoppe av" oppskrifta og ta det på feelingen i staden!!

    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  4. Så fin , og så flott med striper :)

    SvarSlett
  5. Takk for flott bidrag i utfordringen vår.

    Marthe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  6. Åh, dette er en nydelig genser :)

    klem fra swimzy

    SvarSlett
  7. Flott og kledelig genser, og superherlig Knert i innlegget over :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails