søndag 12. februar 2012

Hjemmelaget play-doh - med oppskrift

Lillegutt på to og ett halv år liker så godt å leke med kitt, trolldeig - eller bolledeig for den saks skyld. Men bolledeig kan han jo ikke leke med hele tiden, og trolldeig har vi lekt en del med og den kitten han hadde var blitt brun (alle farger blandet) og dessuten klissete. På nærbutikken hadde de ikke noen god kitt, så hva skulle vi finne på nå?

Vel, jeg kom på at jeg jo hadde laget play-doh til jentene da de var små, og at det var vellykket. Mente å huske at det var alun i den, og at jeg hadde kjøpt det på apotek den gang - og etter litt leting, fant jeg jammen meg alun-boksen innerst inne i hobbyskapet.

Et raskt søk på nettet, så var oppskriften klar! Lillegutt var med og lagde leira, og den ble akkurat så vellykket som jeg husket!


Å lage play-doh er lett, raskt og billig. Og mye moro for en toddler!


Og her er oppskiften, så kan du selv lage play-doh til toddleren din:
Lykke til!

6 kommentarer:

  1. Smart!! Skriver ned og tar var på denne! Takk for at du deler gode ideer! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Barn älskar att få baka med play-doh lera.
    När leran är lagom varm är den som härligast att leka med.
    Jag gillar också att få sitta ned en stund och baka med barnen på mitt arbete.

    SvarSlett
  3. Playdoh har vi også laget noen ganger. Men vi bytter alun med sitronsyre (sånne små poser som kan kjøpes i dagligvarebutikker), det funker fint også.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Tusen takk for oppskriften. Den skal prøves til
    mine oldebarn.
    Hilsen oldemora. :-))

    SvarSlett
  5. Så flink du er til å lage ting selv!

    SvarSlett
  6. Så mykje fint du presenterer her på bloggen! No vart eg freista til å lage heimelaga plastelina! Den ser så mjuk og fin ut! Min to- snart treåring vil nok også elska det!
    Systro

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails