mandag 22. mars 2010

Skilpadder

Disse skilpaddene koser seg i vinduskarmen vår. De liker at det blir lysere og lysere, og kjenner at vårsola begynner å varme nå. Du ser den ene ruller seg litt rundt og koser seg riktig godt.
Det var forresten jeg som oppmuntert han til å snurre og rulle litt, for så kunne jeg jo ta bilde av han i ulike vinkler. Så får du se hvordan han er laget. I tilfelle du også har lyst til å lage skilpadder med barna dine.
Du trenger i så fall til to skilpadder: Trekuler, en stor og fire litt mindre. En kraftig kniv til å dele opp kuler med (bein og skall). To lange tannpirkere til hals og hale (går gjennom hodet). Grønn og svart hobbymaling. Pensler.

Lykke til!

3 kommentarer:

  1. Hei, så koselig at du har vært innom hos meg. Jeg vil gjerne følge deg videre.

    Masse hilsen Turd

    SvarSlett
  2. Hei Turid! Så koselig at du vil følge meg! Det setter jeg pris på! :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails