lørdag 26. juni 2010

Nå skal strikkepinnene frigjøres!

Jeg ramlet innom en trivelig blogg forleden. Trivelige blogger ramler jeg innom ganske ofte, egentlig, så det er ikke noen stor nyhet, men på denne aktuelle trivelige bloggen, som forøvrig heter Judith sin strikkeblogg, så ble det arrangert en motivasjonskonkurranse. Da gjelder det å frigjøre strikkepinnene sine for UFerdige Objekter innen 10. juli. Det er noe for meg, det, med alle mine ufoer! :-) Så det vil jeg være med på! Dette skal jeg delta med:


  1. Milovest. Har ikke mange omgangene igjen nå, men vesten har blitt liggende ugjort fordi den ble mange størrelser større enn jeg hadde tenkt meg.. Prøvelapp, hva er det? FERDIG

  2. Hullmønstret sjal. Ble påbegynt januar 2008, strikket på nå og da med ujevne og lange mellomrom. Dette blir nok den største utfordringen å få ferdig...

  3. Liten pjonet veske etter egen ide og oppskrift. Må sette inn glidelås og hekle reim. Siste veske i en gruppe av sju stykker som jeg har pjonet denne uka. De andre skal jeg blogge om i morgen! FERDIG

  4. Lue i myk bomull til Veskegutten. Strikkes uten oppskrift og for å få den apsse, må jeg ta den av pinnene innimellom og måle, og da tar det litt tid. Nå har Veslegutten selv prøvd å "hjelpe til", noe som resulterete i veldig flokete nøster (hvis slikt kan kalles nøster). Ergo må jeg først sette husbonden til å få opp flokene. Han er en racer på garnfloker! FERDIG

  5. En hatt som skal dekoreres. Nå har det seg slik at ideer til dekorering av hatter bare plutselig faller inn i hodet mitt, og aldeles ikke lar seg bestille på forhånd, så det kan nok hende at denne hatten forblir udekorert selv etter 10. juli. Vi får se... FERDIG

  6. Votter i fuglemønster. Disse gleder jeg meg til å få ferdig, for jeg har strikket samme mønster for mange år siden, og vet at de blir kjempefine! Det er bare det at man må konsentere seg litt når man strikker dem...

  7. Odessalue til tvilling En er ferdig, tvilling To venter tålmodig på sin lue. Den må være klar når det kommer en gråværsdag, som det sikkert gjør før eller siden. Men det skal vi ikke tenke på nå (vi har nemlig noen flotte, deilige, herlige, varme sommerdager nå). FERDIG

  8. er en bolero i mohair-lignende garn. Den kan sikkert bli fin nok, men jeg mistet motet da den så ut til å bli for liten til meg. Det var det der med manglende prøvelapp, igjen da...

  9. er "piece of cake"; to heklede/pjonede mobilvesker som trenger en siste finpuss med knapper og trådfesting.
PS! En vakker krabat kom flyvende inn i stua vår i dag. Mye hyggeligere å få en sånn på besøk, enn de vepsene vi har jaget ut de siste dagene. Denne ble behandelt langt mer varsomt...

3 kommentarer:

  1. Utrolig bra tiltak - å frigjøre strikkepinnene.. kanskje det var noe å gjøre i kurven her hos meg også.... Takk for tipset, og lykke til med frigjøringen :-)

    SvarSlett
  2. Hei Tina. Spent på hvordan det går med prosjektene dine!
    Selv sliter jeg med de siste omgangene på et veldig kjedelig sjal. Premien er mer spennende strikkeprosjekter etterpå!

    SvarSlett
  3. Judith: Status nå er at milovesten og pjonet veske er ferdig! Odessa-lue trodde jeg var ferdig i kveld, men måtte rekke opp da jeg hadde begynt fellingen for tidlig... Det var veldig surt, nesten to timers arbeid til ingen nytte...:-(

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails