onsdag 7. april 2010

Jakke til Lillegutt

Lillegutts jakke har vært ferdig siden juni i fjor. Og nå vokser Lillegutt snart inn i den, så jeg bestemte meg for å sette knapper i den. Men hvilke knapper? Har to fulle bokser med ulike knapper, men de er - ja, akkurat ulike! Og jeg syntes ikke denne jakken passet til ulike knapper...

Så derfor har jakken nå fått hjemmelagde knapper av fimo-leire.

Og mens jeg var i gang, så laget jeg liksågodt knapper til voksejakken hans. Riktignok har han vokst fra den, men nå er den klar til å varme neste...generasjon?
Som du ser, er voksejakken godt brukt. Den har fått bølgete kanter. Det er nok fordi den er strikket i babygarn fra Spar Kjøp, superwash altså, og ikke rent ullgarn. Jeg opplever nemlig at superwash ikke holder like godt på formen som rent ullgarn, det er ikke så elastisk. De små babyplaggene er også veldig enkle og raske å håndvaske, så heretter vil jeg strikke i rent ullgarn til ytteplagg.

Håper bare jakken over holder sånn noenlunde på formen etter bruk. Den er strikket i superwash, nemlig...Garnet heter Juvel, og oppskriften er hentet fra idena-hefte nr 266. Dette er forøvrig en av de ytterst få gangene der jeg har kjøpt oppskrift og tilhørende garn samtidig. Men det var opphørssalg, så da var det bare å slå til! :-)

4 kommentarer:

  1. så artig med knapper i fimo da. Det var en god ide. Fine jakker begge to :)

    SvarSlett
  2. Så artig med hjemmelagde knapper. Jakkene var kjempefine. Det er jo fint med plagg som ser ut som om de er mye brukt - det viser at det ikke bare har ligget i skapet.

    SvarSlett
  3. Jeg elsker den øverste jakken! Strikket en slik som hentesett til lille K, og det er nok det plagget vi brukte mest da han var bitteliten:) Kjempesmart med hjemmelagde knapper!

    Forresten, du var en av de tre første som kommenterte på innlegget mitt om gavelek, så om du vil være med kan du sende meg adressen din på mariestabell@hotmail.com, så får du en liten gave i posten:)

    SvarSlett
  4. Så fine jakker. Jeg har også strikket en slik jakke som den stripete og synes den er så fin :D tusen takk for at du er så snill og deler oppskrift på sokker. Disse må jeg prøve meg på når jeg er ferdig med djevellua mi :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails