søndag 17. juli 2011

Marihøne-inspirert sitteunderlag

Nå har vi laget marihønemagneter, og jeg har strikket marihønehatt og marihønevotter. Jeg er jo helt i marihønemodus for tiden, så da er det jo ikke så rart da at jeg ville lage et marihøne-inspirert sitteunderlag...

Både en av jentene og mannen min har hjulpet til med å nålefilte dekoren på sitteunderlaget. Egentlig skulle jeg bare ha svarte prikker på, men man har ikke helt kontroll når man overlater oppgaven til andre, så ble utrolig mer stilig til slutt:


Dette sitteunderlaget er strikket av en egenutviklet oppskrift, tovet og nålefiltet med ull og garn til slutt. Det er strikket i Viking naturgarn. Dette skal ikke selges eller gis bort, men blir mitt eget personlige sitteunderlag! Ikke ofte jeg strikker noe til meg selv, men dette blir jeg så glad av å se på, at det beholder jeg! :-)


Jeg synes forresten det er veldig vanskelig å fotografere rødt. Jeg prøver forskjellige automatiske innstillinger på mitt EOS 450D, men rødfargen blir så selvlysende og glorete. Eller helt blass! Sukk.

Forstår ikke hvordan jeg skal få dette til...Noen av dere som vet hvordan man kan få fram naturlige farger med et digitalt speilrefleks?

3 kommentarer:

  1. Så søtt sitteunderlag. Selvsagt må du beholde det selv! =)
    Jeg har nesten samme kamera. Min erfaring er at jeg må stille inn det for hver gang, det er så mye som spiller inn på lys og farge. Mitt usle råd blir å prøve deg fram... Lykke til!
    Klem =)

    SvarSlett
  2. Så flott sitteunderlag! Kjekt å kunne få noe selv også ;)

    SvarSlett
  3. så koselig sitteunderlag!! Du har laga masse fint sidan eg var på besøk her hos deg sist!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails