mandag 25. januar 2010

Eskimo-lue og nytt handlenett

Gutten måtte jo få eskimo-lue også... Man skal jo våre stilig, må vite! :-) Lua er etter en fryktelig dårlig skrevet oppskrift fra Garnstudio som ga meg mye hodebry. Måtte skrive øking og fellings-delen opp helt på nytt, i et excel-skjema.

Selve strikkinga gikk imidlertid fort og greit! Tykke pinner og tykt garn, det er tingen! Utmerket passform ble det også!



Eldstejenta kom hjem fra skolen med selvlaget gave til mammaen sin! Og hun hadde grunn til å være stolt - for se det fine handlenettet jeg fikk da! Dette er første ting hun har sydd på maskin, og med egenkomponert trykk. Jeg er imponert!

Til slutt et utsiktsbilde. Det var litt spesielt her om dagen, blå himmel, men store snøfiller dalte like fullt ned. Trodde ikke det var mulig, jeg...Antagelig var det en tynn, gjennomsiktig skydott rett over huset vårt....


PS! Eskimo er kjempefint å strikke med og egner seg ypperlig til babytøy, har jeg funnet ut. Tenker på å hekle denne jakken som neste eskimo-prosjekt.

1 kommentar:

  1. Herlig lue, jeg strikket en ganske lik her om dagen, eller, den har like deler, og jeg kunne ikke skjønne hvordan den skulle sys sammen. Men fikk det til til slutt lol
    Herlig gutt med flott lue. Og handleposen var jo lekker, flinke jenta

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails