torsdag 28. januar 2010

Hun lærte meg å strikke

Jeg lærte å strikke da jeg var 15-16 år av min mormor, eller "mor" som vi kalte henne. Mor strikket mye til oss barnebarna, votter og gensere i fleng. Jeg husker jeg fikk velge mønster og farger selv på genserne hun skulle strikke. Og selv om hun ikke alltid likte garnet eller fargen jeg valgte, og prøvde å få meg fra det, så fikk jeg det som oftest som jeg ville likevel! Husker blant annet en blå mohairgenser med masse mønster. Hun likte ikke garnet, men genseren ble kjempefin. Skikkelig 80-talls! :-D
Vottene ble gjerne strikket i restegarn og mønsteret komponerte hun selv, det var gjerne striper av forskjellige slag. Vottene har gått i arv, og nå har mine egne barn brukt dem og vokst fra dem. Tenk så masse historie som ligger i disse vottene!


Nå pakker jeg dem vekk og gjemmer dem til Veslegutten vår blir så stor at han kan bruke dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails