lørdag 6. februar 2010

Restegarnsvotter

Jeg har så masse restegarn! Så nå bestemte jeg meg for å prøve å redusere mengden litt! Da ble disse vottene til.

Ett par til hver av jentene mine. De lilla er strikket i noen gamle nøster med Lana som jeg antagelig har kjøpt på loppemarked en eller annen gang. Har ennå litt igjen av det garnet, og holder på med et par små votter. Mulig jeg prøver å tove de lilla litt i tørketrommelen.

De røde vottene trenger ikke toving. De er strikket i rester av Iglo, Naturgarn og Eskimo på pinne 5 og ble veldig tette. Faktisk kanskje litt vel tette...neste gang går jeg opp en halv eller en pinnestørrelse, tenker jeg.

Det er litt artig å strikke i restegarn, for man aner jo ikke hvordan tingene blir seende ut før de er ferdige! Og det er garantert ingen som har likedanne votter! :-)

2 kommentarer:

  1. Flotte votter! En kan få mye fin av restegarn.

    Ps. dette er mitt 2 forsøkt på å legge inn kommentar hos deg så jeg håper den ikke kommer 2 ganger.

    SvarSlett
  2. Så deilig å bli kvitt litt restegarn :) fint resultat :) ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails