tirsdag 6. juli 2010

Lilla hatt ved navn Evita

Jeg lånte med meg et par eksemplarer av Familien fra biblioteket her en dag. Sommerlektyre må man ha! I Familien nr 12 2010, er det et intervju med en dame som kaller seg Hattebjørg. Alle som lar seg begeistre av hatter, kjenner til Hattebjørg - og jeg lar meg jo lett begeistre av hatter, så jeg har da hørt om henne! For hun har laget hatter i to mannsaldre og kan helt sikkert sine ting! Skulle gjerne vært innom en tur innom hennes systue som -i følge journalisten - er så liten at du nesten må ut for å skifte mening".

Vel. I tillegg til å vise fram noen vidunderlige hatter, så kommer Hattebjørg med noen bevingede ord (som eldre modne damer ofte gjør): " Man går ikke med hatt. Man bærer en hatt. Bærer den med stil."

Nå er ikke mine hatter så "fine" som Hattebjørg sine hatter... De er mer "røffe" i uttrykket, og de fenger nok en annen kundegruppe. "Jeg synes det er flott med hatt, men jeg tror ikke jeg kan gå med en", sier journalisten. De ordene - med variasjoner - hører jeg likevel ofte når jeg er på messer og viser fram hattene mine. "Det er bare noe du tror", svarer Hattebjørg.

Og det er så sant, så sant! Kle på deg en hatt, dra den godt ned i panna (ja, for den skal bæres lavt) og nyt! Men vent gjerne til vinteren, for mine hatter passer nok best i vinterkulda!

Og til tross for sitt røffe utseende, så håper jeg at også mine hatter kan bæres med stil!
Evita er min siste kreasjon. Oppkalt etter en hest jeg hadde på ridekurs i vår. En vakker hest med et vakkert navn for tjener å få en hatt oppkalt etter seg.

Og nå sitter det sikkert mange og lurer på om jeg går med hatt selv...

 Vel, jeg er et vinterhatt-menneske. Om sommeren liker jeg å få luft i håret. Men hvis jeg en dag finner Min SommerHatt, så vil jeg gjerne bære den. Det er sånn med hatter, nemlig, at det ikke er vilkårlig hvilken hatt du velger. Egentlig er det hatten som velger deg. Alle har en hatt som venter på seg, en hatt de kler. Du må bare lete litt, så finner du Din Hatt. Det kan også hende at den bare plutselig dukker opp en vakker dag. Uansett vil du umiddelbart skjønne at den hatten er Din!

Lykke til med letingen etter Din Hatt!

1 kommentar:

  1. Jeg er helt sikker på at den hatten blir funnet av en verdig eier:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails