søndag 19. september 2010

Votte-tid snart

Nå er det enda ganske varmt ute midt på dagen. Såpass at man kan gå i genser uten å fryse, men så slenger man likevel en jakke over skuldrene fordi man vet at med en gang sola går bak en sky, så blir det kaldt. Men votter trenger man ikke enda - midt på dagen i alle fall.

Men jeg er så heldig at jeg får en morgentur allerede mellom klokken åtte og ni. Lillegutt skal sove da, og jeg synes det er fint å kunne gå en liten tur med både han og hunden på morgenkvisten. Da har imidlertid ikke sola fått tak enda, så det er ganske kaldt på fingrene. Så nå har vi begynt med votter, Lillegutt og jeg. Men Lillegutt er ikke enig i at det er en fin ting å ha på fingrene. Han drar dem av så fort han får muligheten, og slenger dem fra seg på veien. At jeg må gå og ta dem opp i eininga, synes han bare er kjempemorsomt.

Jeg har litt vottedilla for tiden, og det er noe jeg har hatt siden sommerferien. Ni par votter strikket jeg i ferien Mange timers kjøring gir mange timers strikking - hvis man sitter i passasjersietet vel og merke!

Dere har ikke fått sett noen ferie-vottene enda, for jeg har ikke festet trådene før nå i det siste. Men nå er trådene festet og vottene blir tovet to og to par i maskinen sånn innimellom andre ting. Her er et av de første parene ferdig:


Strikket i PT3 etter egen oppskrift. Ble størrelse 10 -12 år eller liten damehånd.

                           

Forresten oppdaget jeg at vaskemaskinen var lekk i dag. Det rant vann ut bak den, sikkert noen ledninger som sier takk for seg. Maskinen er kjøpt brukt for 12 år siden og har hatt et hardt liv siden da, så det er ingenting å si på at den er sliten. Det passer bare så vannvittig dårlig akkurat nå...

Vel, si får se. Kanskje klarer husbonden å fikse den - igjen. Når han kommer hjem fra jakt - om fem dager.

4 kommentarer:

  1. så søte de var da!! passer jo til begge kjønn:)

    SvarSlett
  2. Blir nesten god og varm bare av å se på dem. Så mange flotte tovede ting du har i bloggen din.

    SvarSlett
  3. Mange timer i bil kan være produktivt ja :)

    SvarSlett
  4. Så produktiv du har vært da :-) Klarer ikke å strikke når jeg sitter på bil jeg :-/ Er godt i gang med vinterproduksjonen jeg også :-D

    Ha en fin mandag og klem fra Siv

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails