søndag 8. januar 2012

Hjemmelaga puslespill

 Når man har barn som skal holde seg i ro pga lungebetennelse, må man etter noen dager finne på noe for å holde humøret oppe. Det kan bli kjedelig å ligge på sofaen og se på film tredje dag når feberen begynner å gå over og formen begynner så smått å komme tilbake. Det var da jeg var i hobbyskapet og fant fram fire puslebrikker, maling og tusjer.


 Disse puslebrikkene er omtrent 15 cm store og kan festes sammen til et uendelig stort puslespill. De er trehvite når du kjøper dem. Her har vi malt fire av dem med hvit hobbymaling. Etterpå tegnet jeg med en svart sprittusj motivet jeg ville ha. Motivet hadde jeg drodlet på papir på forhånd, slik at jeg visste sånn høvelig hvordan jeg ville ha det.

 

Ungene fargela så motivet med tusj. Til og med toåringen var med på fargelegginga - ikke så jevnt og innenfor strekene, men med gul tusj ble det ikke så dominerende i bildet. Det ble faktisk både pent og sjarmerende med litt ulike farestreker.


Her er det ferdige puslespillet! Og selv om det er bare fire brikker, så gjør mtoivet at det blir litt utfordring å legge likevel! En morsom aktivitet som kan anbefales!

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails