lørdag 16. oktober 2010

Endelig islykt-form

Jeg har lenge lett etter islykt-form. Om vinteren lager vi lykter med to bøtter inni hverandre, men det er jo litt styrete og det er ikke alltid det blir vellykket. Jeg lette på internett og ebay og sånne "alt-mulig-butikker", men fant ikke noen som jeg falt for. Mange av dem er skrekkelig dyre, noen er for små og noen sender ikke til Norge.

Men så surfet jeg rundt på Ulla-Bellas inspirende blogg - og der - hva skuer mitt øye! Islanterne-form! Akkurat det jeg var ute etter! Og butikken hun hadde kjøpt det fra, Teknikmagasinet, hadde til og med utsalg i nærheten!

Ikke mange dagene etterpå, var jeg på vei til Porsgrunn. De hadde heldigvis formen på lager, og det til den nette sum av 59 kr. Du kan tro fruen ble fornøyd!

Islykten måtte selvsagt prøves med en gang. Litt høstløv i fine farger ga dekor, deretter måtte den tilbringe en natt i fryseren. Forma funka fortreffelig!


Islykta ble satt på trappa, og selv om høstdagen var kald og hustrig, rant lykta bort i løpet av dagen - men heldigvis fikk jeg tatt bilder først! Nå har vi en ny lykt i fryseren, denne gang full av edderkopper (av plast, altså) som skal pynte opp til Halloween!

14 kommentarer:

  1. Hei Tina!!Lykten ble nydelig.Vi lager også slike til jul.I fjor brukte jeg en stor og en liten bolle,og hadde i tørkede blomster,det ble også koslig.Det er mye en kan bruke her!!I et magasin så jeg de hadde brukt sølvfolie og drops i forskjellige farger,var kjempe fint!1God helg til deg og dine!!Klem linda;)

    SvarSlett
  2. utrolig fint å kunne pynte opp med is lykter...
    jeg kjøpte former til lignende lykter i forskjellige str for endel år siden på noe som het Kari Trestakk(home party)...usikker på hva det heter nå(mulig happy design)...de er jeg veldig fornøyd med:)

    SvarSlett
  3. ååå så kreativ og flink du er. Har tittet litt rundt her inne hos deg og du lager utrolig mye pent!

    God helg:-)

    SvarSlett
  4. Å, snakk om at jeg skal skaffe meg en slik. Visste ikke at det fantes islyktformer, har bare kløna med bøtter jeg.

    SvarSlett
  5. Så fint det ble. Også så bra at det finnes egne former til det!
    Jeg har pleid å bruke vaskebøtta, men flere ganger har jeg klart å slå sprekk i den når jeg skal ta lykten ut av bøtta...
    Hvor på nettbutikken dems finner jeg formen?

    SvarSlett
  6. Kjempestilig! Synd jeg ikke så det før jeg var på "Donntonn" i går... :-P

    SvarSlett
  7. Så flott de ble. Dette hadde jeg jammen meg hatt lyst å prøve. Må inn og se hvilken butikk du har kjøpt det på, og google om det finnes i nærheten

    SvarSlett
  8. Jeg har lagt inn link til nettbutikken nå. Jeg fant ikke igjen islanternen, men jeg fant derimot en masse annet rart som jeg veldig gjerne skulle hatt! Utrolig kul butikk! En titt anbefales! På utsalget i Porsgrunn, hadde de bare en brøkdel av varene utstilt, så det lønner seg å vite hva man skal ha på forhånd. :-)

    SvarSlett
  9. Hei.Dem var kjempe fine.Nydelig med lysløkter.Jeg bruker bare en isboks men det er ikke så fint.Ønsker deg en riktig fin Lørdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  10. Kjempefin lykt!
    Har aldri sett islykter før, men det var en kjempefin ide :)

    SvarSlett
  11. Fine. Har laga slike eg også, brukte diverse bøtter og spann. Skulle ha hatt slike former.

    SvarSlett
  12. Ah, lekkert!! Tror jeg må sjekke rundt omkring her og om jeg kan finne :) Blir flott til jul!

    SvarSlett
  13. http://www.igroshage.no
    der finner dere og fin form til islykt...som selges for 198,-

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails