tirsdag 18. januar 2011

Ei hekla lyslykt

Av og til får man bare lyst til å lage noe spesielt, en ide som faller inn i hodet, og så må man bare sette sette alt annet til side for å sette ideen ut i livet. I hvert fall har jeg det sånn... Og en kveld så fikk jeg det for meg at jeg skulle hekle et trekk til et syltetøyglass, slik at den ble en lyslykt.


Ganske så fornøyd ble jeg! Mye finere enn jeg trodde den skulle bli, egentlig...


Om kveldene står den og lyser så fint:


Hekla med tykt bomullsrestegarn av ukjent type på heklekrok nr 7. Hekla i fastmasker og staver etter infallsmetoden.

Kan hende det blir flere slike! Ser for meg at det blir ganske stilig å ha mange i ulike farger og mønstre sammen...

Ha en lysende fin tirsdag!

15 kommentarer:

  1. Kjempestilig, takk for tips;) Kan bli noen sånne her, også:)

    SvarSlett
  2. Så stilig og stemningsfullt det ble :-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  3. Nei, men så fin :)
    Har tenkt på det jeg også, men har ikke kommet så lang p.g.a. jeg tror det er litt vanskelig.
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  4. Tenker den er flott om kvelden når det er et tent lys inni.
    Ha en fin kveld. :)

    SvarSlett
  5. Flott idé!
    Har sett noe lignende, og da lykter som henger :-)

    SvarSlett
  6. Super fin - trenger å piffe opp litt her...så låner jeg nok ditt supre tips :)
    Forresten du bruker bomullsgarn ikke sant?

    SvarSlett
  7. Kule disse hekla lyktene- jeg har laget noen lignende i lingarn : ) Kjekt å fornye litt i heimen!
    ha en fin kveld-
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hyggelige kommentarer! Ja, jeg hekla i bomullsgarn - men det går sikkert bra med annet garn også! Ypperlig restgarnsprosjekt! Veldig kjapt og enkelt! Lykke til!

    SvarSlett
  9. Så utrolig fin og dekorativ denne var:) Gøy når ideer blir virklighet!

    SvarSlett
  10. En flott ide! Er så morsomt når ideer popper opp i hodet, blir utført og til sist ender opp som et perfekt resulat!! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Superfin! Tenk at så enkelt kan det gjøres.. Ble inspirert, igjen, av å besøke deg :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  12. Det var en super ide. Plutselig fikk jeg veldig lyst til å kjøpe syltetøy selvom jeg aldri spiser det, bare for å kunne lage sånne. hehe.. :)

    SvarSlett
  13. Ι constаntlу spent my half an hour to
    гeaԁ this website's content every day along with a mug of coffee.

    My page; v2 cigs

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails