onsdag 19. januar 2011

En liten tyvtitt

I dag skal dere få en liten tyvtitt på en genser som jeg holder på å strikke. Den er til Lillegutt og strikket etter inspirasjon av en 70-tallsgenser som jeg hadde en gammel oppskrift på. Jeg må omarbeide mønsteret for å tilpasse den et annet garn og annen fasong, så dette tar tid!


Ermene strikkes først, i ett med hals og skuldre. Deretter strikkes bolen nedover. Ved siste motvillige prøving, kunne det se ut til at den var litt trang, så jeg tror jeg skal rekke opp og begynne bolen på nytt. Opprekking er helt grusomt, synes jeg, så nå har både tanken og genseren lagt til "modning" et par uker og dermed snart klar til å tas fatt på!

Jeg må bare strikke et par-tre kjærestevotter først! Noen skal ha gaver til valentin! :-)

8 kommentarer:

  1. Spennende med gamle mønstre!
    Hørtes interessant ut, den genseren...

    SvarSlett
  2. Åh, dette ser lekkert ut! Skikkelig gode farger og mønsteret ser veldig fint ut. Gleder meg til å se resultatet!
    Kos deg med kjærestevottene, du kan vel snart strikke de i søvne ;)

    SvarSlett
  3. Åh, den ser ut til å bli fantatisk fin!
    Fine farger, gleder meg til å se den ferdig:)!

    SvarSlett
  4. Det blir virkelig spennende å se den ferdig, ser jo så fin ut.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  5. Ååå, den ser nydeleg ut. Flotte fargar, men utruleg kjedeleg å måtte rekke opp att. Blir spennande å sjå den ferdig.

    SvarSlett
  6. Dette blir bra! Nydelige farger du har valgt.

    SvarSlett
  7. Nydelige farga og Fana mønster? Glede mæ til å se den ferdig!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails