mandag 31. januar 2011

Gamle votter


Bestemora mi, hun som lærte meg å strikke, lagde disse for en god del år siden til ett av barnebarna sine. Nå har de blitt brukt av mange barnebarn og oldebarn, og begynner å bli litt (bare litt faktisk!) slitt.

Jeg synes de er så fint mønster på!   "Ho mor" brukte aldri oppskrift når hun strikket votter, så dette er  helt og holdent hennes eget "design". Jeg tenker jeg skal strikke et par votter med samme mønster på... Kanskje til meg selv?

Ha en fin mandag!

4 kommentarer:

  1. Det er jo på en måte godt å se at det har blitt slitasje på dem, det betyr jo bare at de er godt brukt :-) Det var et fint mønster ja :-D

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  2. Så flotte votter. Håper du klarer å lage et eget mønster av disse:)

    SvarSlett
  3. Så flotte og originale votter :) Ha aldri sett slike før :) Regner med at å kopiere de blir peanuts for deg :) Ha en fin strikkeuke! Klem

    SvarSlett
  4. Bestemor strikka vottar til meg då eg var liten, med broderte blomar på. Desse vottane har gått i arv til fleire av søskenbarna mine, før no mine eigne ungar har brukt dei.Slike ting er kjekt.
    Bestemor hadde alltid eit handarbeid i nevane då ho sat seg ned, og det er vel litt i same gate som meg:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails