mandag 17. januar 2011

How to make - hundesjokoladekake!

Vi har hatt bursdags feriring i helga. To jenter som ble ti år! De er så glad i hunder, og bestilte derfor hundesjokoladekake!

Og mammaen tok selvfølgelig utfordringen på strak arm!



Denne kaka er laget av pose-kake, så den er superlett. Nå må jeg bare skynde meg å si at jeg ikke bruker pose-kake vanligvis - jeg elsker å bake og det skal gjøres fra grunnen av! Men bursdagsjentene har en venninne med cøliaki, og derfor må kakene være glutenfri.

Toro har både sjokoladekake-pose og muffins-pose som er glutenfri, så da er valget enkelt. For smakens skyld, blander jeg posene med smeltet soyamargarin og melk. Vann og olje som det står på pakningen, gir en mye tammere kake. Synes jeg. Husk også å bruke liten langpanne, med en stor langpanne blir kaka vedlig, veldig lav!

Sånn her gjorde vi:


Her ser du hvordan hodet, ørene og -i hjørnet- nesen er skåret ut.

Enda et bilde av hvordan bitene er skåret til.

Bitene legges på fatet. Hunden får "opphøyd nese".

Fyllet legges på. Fyllet er laget av melis, kakao, smeltet smø, kaffe og litt vaniljesukker i passelig fordeling. Ingen oppskrift, bare smakes til! Mmm..

Slik så hunden ut til slutt!
Øynene er av kokos og en liten bit lakris - man tager hva man haver!

Kaka gjorde stor suksess i bursdagen. Kanskje ekstra populær siden hunden vår hadde vist frem sirkuskunstene sine like før kakeserveringen.

Ha en god mandag!

5 kommentarer:

  1. så artig!! kaken ser kjempe god ut! og kan tenke meg jentene ble fornøyde! hehe

    SvarSlett
  2. Hei.
    Det var en morsom kake, kan forstå at den ble populær :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  3. Kan tenke meg at den ble populær:)

    SvarSlett
  4. Snill mamma som baker hunde kakemble kjempe fin!!

    Ha en fin ny uke alle sammen!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Takk for tips! Skal leggje det på minnet til junior sin bursdag.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails