onsdag 5. januar 2011

Porselensmaling

Godt nytt år til alle der ute i den store virituelle verden!

Vi har brukt en av romjulsdagene på å male krus, vi.

Porselensmaling er en aktivitet som passer til alle barn - og voksne! Det skal så lite til for at det blir et fint resultat - og man kan ha glede av resultatet i lang tid!


Dette er krus som vi har gitt eller skal gi i nyttårspresang til venner og familie. Ungene har malt på koppene med pensel og trykt med rund svamp (dopler). Til slutt skrev jeg navn og årstall på eller under koppen med tusj.

Ungene får glede av å gi noe "ordentlig" og mottakeren kan drikke sin te, kaffe eller kakao mens han tenker på oss som laget den.

Jeg fikk selv et hjemmemalt krus i gave fra en elev en gang. Malinga skal etter herding i stekeovnen tåle oppvaskmaskin, men etter mange års vask, så ble den noe falmet og til sist kassert. Likevel fikk jeg glede av den i mange år!

Porselensmaling og krus er kjøpt på Panduro. Ikea har stort utvalg i forskjellige hvite glasstøy, så vi har tidligere malt på vaser, blomsterpotter, lysglass og fat.

7 kommentarer:

  1. Koselig å lage personlige krus og gi bort:)

    SvarSlett
  2. Det er så koselig med hjemmemala krus :-) Hadde juleverksted på jobb, og da mala jeg krus med nesten 100 unger - alle storkosa seg :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  3. Godt nytt år til deg! Så allsidig! Så mye fint strikkearbeid, og nu også porselensmaling. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Godt nytt år til dere alle igjen!!Koppene var virkelig søte,gøy å få i gave tenker jeg..Dere har vært kreative og flinke i julen..Ha en fin torsdag!!Klem linda:)

    SvarSlett
  5. Morsomt med maling på kopper, vi har også gjort en del av det opp igjennom tidene :)
    Festlig den strikka buksa under... min svigerdatter har strikket en sånn :)
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  6. Det er så koselig gave! Eldste er "endelig" gammel nok til å male mer enn 2 sekunder, så dette gleder jeg meg til å kunne lage sammen med ham snart. Flotte gaver dere hadde laget!

    SvarSlett
  7. En flott gaveidé!
    Takk for tips.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails